65 РОКІВ ТОМУ ПЕРША ПЕРЕМОГА ALFA ROMEO
Одномісний Alfetta 158 – безсумнівно один з найпрестижніших автомобілів з Музею історії Alfa Romeo, один з найцінніших зразків за його світове історико-спортивне значення. Той ж самий автомобіль, який сьогодні святкує 65 років з дня першої перемоги Biscione на чемпіонаті світу, на той момент тільки народженому, Формула 1. Це дійсно відбулося 13 травня 1950 року, коли чотири “Alfetta” вийшли на трасу в Сільверстоуні, Англія. Вони були доручені Джузеппе “Ніно” Фаріна, який став чемпіоном в кінці сезону, і Луїджі Фаджолі, Хуану Мануелю Фанхіо, висхідній зірці з Аргентини, який знову виграв титул чемпіона світу в 51 році з Alfetta, і Регу Парнелу , британському гонщику, вибраному на честь країни, що приймає перший чемпіонат. Фаріна виграв гонку, а два інших місця на п’єдесталі пошани також були за Alfa Romeo – автомобілі міланської компанії домінували всю гонку, сценарій, який півторювався протягом чемпіонату. Під час сезону тріо Фаріна-Фаджолі-Фанхіо публика охрестила як «3F», і разом з їх машинами Alfa Romeo вони утримували ім’я Італії на висоті в міжнародному автоспорті в делікатний історичний момент для країни, і для самої Alfa Romeo. Етапом позачергового з’ясування відносин команди Alfa Romeo став “Гран-прі Великобританії” – “III RAC British Grand Prix”, – який в тому році мав також назву “Гран-прі Європи” і проходив на трасі Нортгемптоншир в конфігурації 1948 року, а Сільверстоун, в 40 милях на північ від Лондона, – це трек, який народився від колишнього аеродрому Королівських ВПС і якому судилося стати одним з найбільш видовищних етапів F1.
Після цього картатий прапор майорів між Абатством і Вудкотом. Король Георг VI особисто привітав всіх водіїв команди «Alfa Team» за винятковий результат: поул-позицію (Фаріна), перемогу (Фаріна) і два інших місця на п’єдесталі пошани, найшвидше коло (Фаріна) і перше місце в лізі протягом Гран-прі. “Ніно” Фаріна, таким чином, також привіз додому перший “хет-трик” в F1. Це був початок нової ери в світі гонок. У наступні десятиліття Формула 1 стане “королівською” категорією, яку найбільше відвідувала публіка. Справжній “глобальний” феномен Alfa Romeo пройде шлях величезної торговельної експансії та міжнародної слави. Модель 158, результат проекту 1938 року, і “Alfetta”, яка ще була конкурентноздатною дванадцять років потому, хоча і з інтервалом, який нав’язали світові події, знаходилися у розпалі їх технічного розвитку. Правила новонародженої Формули 1 дозволяли автомобілям бути оснащеними 1,5-літровим двигуном з наддувом або 4,5-літровим атмосферником: 158 має вісім циліндрів в ряд з 1 479 см3 і компресором, вона мала 195 к.с. в 38 році, а після подальших еволюцій прибула в Сільверстоун в 50 році майже з 300 к.с. У 1951 році, з моделлю “159”, еволюцією моделі “158”, двигун досяг максимальної потужності 425 к.с. (450 в тесті), завдяки двоступеневому компресору і цілому ряду інших удосконалень. Правила також не встановлюють межу ані для ваги автомобілів, ані для кількості палива на борту.
Перемога 158 моделі в Сільверстоуні мала велике символічне значення для Alfa Romeo. Спортивні досягнення Alfetta були рушійною силою для відродження Alfa, після труднощів і розрухи, що залишилися після світової війни і наклали свій відбиток. Alfetta 158 – це автомобіль, який закрив довоєнну епоху бренду. У 1951 році, після другого чемпіонату світу, який виграв Фанхіо на “159”, Alfa Romeo офіційно пішла з гонок, щоб сконцентрувати персонал та обладнання на серійному виробництві.