Alfa Romeo Logo

Models

«Історії Alfa Romeo» Третій епізод: 6C 2500 Villa d’Este – найелегантніша композиція в автомобільному світі


Символ епохи

Навесні 1949 року, коли модель 6C 2500 з кузовом від Touring з’явилася на сцені Черноббіо, всім було ясно, яка машина виграє Золотий Кубок. Її оригінальність і унікальні риси були настільки приголомшливими, що здавалося природним присвоїти їй почесне звання самої кращої елегантності в світі.

Але модель 6C 2500 Villa d’Este була не тільки вершиною краси. Цей автомобіль був одночасно і досконалим досягненням у створенні кращих автомобілів на індивідуальне замовлення, і в той же час поворотним моментом на шляху до більш сучасної організації виробництва.

Інженер з Тревізо, який об’їздив світ

Але давайте повернемося на десятиліття назад. Коли в 1939 році була запущена модель  6C 2500, заводом Портелло вже шість років керував інженер Уго Гоббато, який передав Alfa Romeo величезний досвід роботи в промисловості. Гоббато отримав диплом в Німеччині, керував майстернями Мареллі і Лінготто в Турині, а також мав досвід роботи в якості одного з головних творців проекту з будівництва першого гігантського підшипникового заводу в Радянському Союзі.

Людина від землі, для якого майстерні були домом, Гоббато часто розмовляв зі своїми співробітниками і завжди наполегливо намагався зрозуміти, як поліпшити ефективність роботи. З моменту його прибуття головна його увага була зосереджена на вивченні неякісних речей: несправне обладнання, «відсутність гармонії в роботі цехів» через численні «помилкові переміщення матеріалів». Ґрунтуючись на цьому аналітичному діагнозі, Гоббато почав лікування. Свої методи він виклав у двох посібниках, виданих в 1932 році, під назвою «Організація факторів виробництва». Він присвятив себе розробленню теорії та здійсненню добре спланованого синтезу між сучасною виробничою системою та традицією ремісничої точності, яка була характерна для Alfa Romeo на той час.

«Раціональне виробництво, а не масове виробництво», було метою, в основному досягнутій завдяки прийому на роботу нового покоління молодих інженерів. А разом з ними впроваджувався ряд нових правил і сучасних методів. Вони включали більш чітко встановлену ієрархію, чіткі обов’язки і пропорційну заробітну плату.

Перспективний молодий талант

Разом з цією широкомасштабною реорганізацією Портелло на прилеглій території було створено футбольне поле, а також бігова доріжка для легкої атлетики і невелика трибуна.

У 1938 році команда компанії під назвою футбольна група Alfa Romeo виграла регіональний чемпіонат і була підвищена до дивізіону С. З цієї нагоди був запрошений багатообіцяючий молодий футболіст, якого залучила перспектива стабільної роботи механіком в Портелло. Його звали Валентіно Маццола, а пізніше він став капітаном італійської збірної і легендарної команди «Гранд Турин».

Хто знає, чи працював знаменитий Валентіно механіком на 6С 2500? Ми знаємо, що він працював в Портелло в 1939 році, коли були випущені перші автомобілі нової серії.

Модель 6C 2500

Розвиваючись безпосередньо від 6C 2300 і 2300 B, які їй передували, модель 6C 2500 успадкувала різні важливі технічні інновації, такі як задні торсіонні підвіски з телескопічними амортизаторами і гідравлічні гальма замість механічних.

Продуктивність була яскравіше і динамічніше: потужність в Super Sport досягала 110 кінських сил, здатних розвивати швидкість до 170 кілометрів на годину. Модель дебютувала в гонках, вигравши гонку Тобрук-Тріполі в 1939 році з кузовом з «товстим крилом», в якому бампери були об’єднані з кузовом.

І ще раз технічна унікальність моделі і її спортивні успіхи стали ключем до залучення елітної клієнтури. Виробництво почалося з п’яти- або семимісних версій Turismo, Sport і Super Sport з короткою колісною базою, які будуть доручені стороннім виробникам кузовів. Незважаючи на ціну (від 62 до 96 тисяч лір), реакція ринку була досить позитивною. Це стало великим успіхом в продажах: 159 проданих автомобілів коштували як 1 200 автомобілів Fiat 508 Balilla.

Повернення 6C

Після Другої світової війни заводи повинні були бути перетворені з військового у цивільне виробництво. Завод в Портелло піддався жорстоким бомбардуванням в 1943 і 1944 роках і був надзвичайно пошкоджений. Почати все спочатку було складним завданням, і майже неминуче це призвело до відродження останньої моделі компанії, тим більше що різні механічні деталі 6C 2500 збереглися.

У 1945 році вдалося зібрати тільки кілька версій 6C 2500 Sport. Але техніки і робітники дивилися на них, як ніби уві сні. В цей період Мілан і багато інших італійських міст були купою каменів, економіка була зруйнована, і компанії повинні були купувати необхідні матеріали і паливо для своїх заводів на чорному ринку.

Особливий кабріолет 6C 2500 Pinin Farina

У 1946 році виробництво зросло до 146 екземплярів і включало як готові автомобілі, так і шасі, які відправлялися виробникам кузовів. Один з останніх був зроблений у версії кабріолет і доставлений на Паризький автосалон. Але, будучи переможеною країною, Італія була виключена з цієї події … і тому підприємливий кузовний майстер припаркував свою машину перед входом в Гран-Пале і щовечора приводив її на Пляс-дель-Опера. Цього було достатньо, щоб забезпечити успіх машині і її творцю Баттісті «Пінін» Фаріна.

Також в 1946 році оригінальна Золота стріла (Freccia d’Oro) була побудована в Портелло на рамі Sport. Вона відрізнялася короткою і округлої задньою частиною, що відбивала останні досягнення в аеродинаміці. Ця модель буде стимулювати численні амбітні версії. Пінін Фаріна створив елегантне купе з новаторськими лініями і призову берлинетту для конкурсу Черноббіо. Акілле Кастольді, чемпіон з водно-моторного спорту, купив купе Touring і на Женевському автосалоні застосував ту ж тактику, що і Фаріна в Парижі.

Автомобіль для знаменитостей

Тайрон Пауер їздив на своїй Alfa Romeo 6C 2500 по всьому Риму, Хуан Перон і його дружина Евіта дефілювали на ній в Мілані. Його купували такі знаменитості, як король Єгипту Фарук і Раньєрі III з Монте-Карло. 27 травня 1949 року, коли Рита Хейворт приїхала в ратушу в Каннах на весілля з принцом Алі Ханом, вона їхала на моделі 6C 2500, яку вона щойно отримала в якості весільного подарунка. У цій моделі був елегантний сірий кузов з темно-синім капотом і оббивкою, яка ідеально підходила для одягу нареченої.

Спочатку весілля було заплановано на початок травня, але воно було відкладене через повітряну трагедію в Суперга, де загинула вся футбольна команда «Гранд Турин», за категоричним бажанням принца, який народився в Турині і був великим футбольним фанатом. Це повертає нас в 1939 рік, до народження першої моделі 6C 2500, коли в Портелло працював тоді ще невідомий молодий чоловік на ім’я Валентино Маццола.

Модель 6C 2500 SS Coupé Villa d’Este

Нарешті, з’явилася модель Villa d’Este, можливо, узагальнення всього, що було зроблено до сих пір з автомобілями і на автомобілях.

6C 2500 SS Villa d’Este була однією з останніх моделей Alfa Romeo, побудованих з несучою рамою окремо від кузова. Було виготовлено всього 36 екземплярів, кожен з яких є «одноразовим» творінням, залежно від побажань замовників та натхнення його творців.

Починаючи з 6C 2500 SS Coupé, побудованого його власною компанією Touring, Бьянкі Андерлоні вносить важливі зміни: дизайн передньої частини перепроектований, чотири фари краще інтегровані в кузов, були додані два витягнуті накладені один на іншого повітрозабірники. Крила інтегровані в боки, але добре видні. Лобове скло розділене на дві частини і нахилене. Позаду дуже низькі і яскраво виражені дві маленькі елегантні круглі фари.

Шедевр автомобільного мистецтва двадцятого століття народився.

У 1949 році на конкурсі Elegance Villa d’Este цей автомобіль виграв «Гран-прі референдум», приз, що присуджується безпосередньо громадськістю … назавжди зв’язавши назву моделі з однойменним легендарним конкурсом.

news20200513