Легендарна Alfa Romeo 158 святкує повернення бренду в Формулу 1 на відкритті Залу слави FIA
Зал слави FIA відкрився вчора в Паризькій штаб-квартирі Міжнародної автомобільної федерації (FIA) на площі Згоди. Це галерея, яка була створена, щоб відсвяткувати історію Формули 1 і віддати належне героям, які протягом десятиліть звеличували цей вид автоспорту. У той же час був створений Зал слави, щоб підкреслити ключові цінності змагань: пристрасть, вищість, інновації, чесність і повагу до інших конкурентів так, щоб вони могли дати натхнення майбутнім чемпіонам автоспорту.
Презентація збіглася з першою щорічною церемонією нагородження: тридцять три гонщики, які виграли принаймні один раз найважливіший титул в автоспорті – чемпіонат світу Формули 1 FIA, були відзначені в автомобільному клубі Франції.
Були присутні більше 20 гонщиків і поруч з ними одні з найбільш знакових автомобілів в історії Формули 1. Серед них легендарна Alfa Romeo 158 з музею історії Alfa Romeo, яку прославив Ніно Фаріна. Автомобіль є частиною популярної колекції FCA Heritage, відділу концерну, присвяченого захисту і просуванню історії італійських брендів FCA.
Повернення Alfa Romeo в Формулу 1
Її присутність є, як ніколи, своєчасною, з огляду на повернення бренду Alfa Romeo в Формулу 1: престижний бренд концерну FCA Group підписав довгострокове техніко-комерційне партнерство зі швейцарською командою Sauber F1, яке почнеться з наступного сезону. Команда буде називатися Alfa Romeo Sauber F1, і угода передбачає стратегічне, ділове і технологічне співробітництво у всіх можливих областях розвитку за допомогою обміну інженерами і спеціалізованим технічним персоналом Alfa Romeo. Партнерство створює основу для додаткових можливостей для двох компаній в Формулі 1 і автомобільної промисловості в цілому.
Alfa Romeo GP Tipo 158, перший чемпіон світу з Формули 1
Alfa Romeo є синонімом гоночного і технологічного престижу в усьому світі. Вона брала участь у Формулі 1 з 1950 по 1988 рік, як виробник, так і постачальник двигунів. На своєму дебюті в 1950 році Alfa Romeo виграла перший чемпіонат світу серед пілотів з Ніно Фаріна саме на Alfa Romeo 158, яка була запущена в кінці тридцятих років. У той час Alfa Romeo відновлювалася завдяки авіаційному виробництву, важким вантажівкам і завжди затребуваній автомобільній продукції. Для Уго Гоббато, інженера і менеджера компанії, головним було питання гонок: не стільки в категорії «Спорт», де «Альфа Ромео» майже непереможна, скільки в Гран-прі. Щоб підвищити конкурентоспроможність, була створена Alfa Corse, і в той же час був спроектований новий автомобіль з 1,5-літровим двигуном з наддуванням – категорія, яка була призначена стати прем’єр-класом з 1940 року.
Колектив на чолі з Джоакіно Коломбо розробив лінії моделі GP Type 158, яка незабаром отримала назву «Alfetta». Двигун був безпрецедентним восьмициліндровим рядним з двома валами і блоком живлення з об’ємним компресором Roots. Коробка передач була в блоці з диференціалом на задній осі. Потужність в першому випадку становила 195 к.с., але вже в 1939 році вона зросла до 225 к.с. З максимальною швидкістю 232 км/год витончений одномісний автомобіль дебютував на Кубку Чіано 1938 року і виграв перші дві позиції перед захопленою публікою; потім був Гран-прі Мілана і серія перемог, яка закінчилася передчасно на GP в Тріполі 1940 року, коли спалахнула війна, яка зупинила всі змагання. В кінці світового конфлікту гонки потроху відновилися, без загальної класифікації, а в 1947-1948 роках – періоді «Альфет», які тепер досягли потужності 275 к.с. і швидкості 270 км / год завдяки двоступінчастим компресора – перевага стало безперечною.
У сезоні 1950 року відбувся перший чемпіонат світу з Формули 1. Потужність Alfa Romeo 158 зросла до 350 к.с., а швидкість до 290 км/год, і автомобілі були довірені команді з трьох «Ф»: Ніно Фаріна, Хуан Мануель Фанхіо і Луїджі Фаджолі – тріо, про яке дизайнер Джузеппе Буссо казав «головне питання полягало в тому, щоб вирішити, який із трьох пілотів повинен виграти чемпіонат». Alfa 158 виграла шість з семи гонок, які були необхідні для рейтингу, покинувши Індіанаполіс 500, як і всі європейські виробники. Alfa Romeo залишалася непереможеною з моменту її дебюту на Гран-Прі Сильверстоуна, вигравши перші три місця в рейтингу з Джузеппе «Ніно» Фаріна – першим чемпіоном новонародженої Формули 1.
Успіх повторився в наступному році, коли одномісна Alfa 159 знову завоювала титул чемпіона світу завдяки Хуану Мануелю Фанхіо.
