Alfa Romeo Logo

Models

«Історії Alfa Romeo», шостий епізод: з Duetto італійські спайдери підкорюють Голлівуд


Голлівуд у долі

«Це дуже приязний автомобіль. А також дуже красивий». Ось що сказав про Duetto чудовий водій-джентльмен Стів Маккуїн, якого влітку 1966 року журнал Sports Illustrated запросив протестувати італійський спайдер разом з іншими «швидкими друзями». Автомобіль, на якому він їздив, був одним з перших Alfa Romeo 1600 Spider, що висадилися в Штатах після дебюту на Женевському автосалоні декількома місяцями раніше. Його висловлювання відображає суть Duetto і унікальність Alfa Romeo: задоволення від водіння і чиста краса.

Це також авторитетна технічна думка. Стів Маккуїн – колекціонер суперкарів і водій високого рівня, який зміг фінішувати другим у своїй категорії в гонці «12 годин Себрінга» 1970 року в парі з Пітером Ревсоном.

Рік по тому за кермом Duetto вже Дастін Хоффман, який мчить на повному ходу під акомпанемент Simon & Garfunkel в незабутньому фільмі «Випускник». Зображення, які входять в історію кіно і стають традицією: Duetto використовується як сценічна машина в сотнях робіт на маленькому і великому екрані, а сам він стає «культовим». Навіть чемпіон світу в суперважкій вазі Мухаммед Алі придбав цей автомобіль: відштовхуючись від свого девізу «пурхати як метелик, жалити як бджола», він персоналізує його номерним знаком «Ali Bee» (Алі Бджола).

Так починається зоряна кар’єра Duetto. Ми однак зробимо крок назад і дізнаємося про його коріння: технічні інновації Giulia і чарівність Giulietta Spider.

 

Народжений, щоб відкрити Америку

Також в історії Giulietta Spider є головний герой Хоффман. Не актор Дастін, а Макс Едвін Хоффман: колишній гонщик, вимушений через нацистів змінити Австрію на Сполучені Штати, який через кілька років став еталонним американським імпортером європейських автовиробників. Макс був набагато більше, ніж простим «трейдером»: він глибокий знавець ринку. Він керує комерційною політикою, замовляє конкретні моделі, пропонує варіанти стилю – і вносить свій внесок у створення деяких найпопулярніших спортивних автомобілів за всю історію. Серед них Giulietta Spider.

Спайдер для Хоффмана – це ідея фікс. Він почав замовляти Alfa Romeo в 1954 році, відразу після запуску Giulietta Sprint. Він відчуває, що вона може стати ідеальною машиною для тихоокеанського узбережжя – і він знає, що кожен в Голлівуді захоче її купити. Він настільки впевнений у своєму успіху, що навіть перш, ніж він побачити остаточні проекти, він заявляє, що готовий купити кілька сотень машин.

 

Прекрасна синьоріна

Хоффману вдається переконати Франческо Куарона і Рудольфа Груска, і проект починається. Дві найважливіші дизайнерські студії того часу – Бертоне і Пінін Фаріна – зчепилися в боротьбі за стиль. Бертоне представляв екстремальну версію, дочірню концепцію Франко Скальйоне «2000 Sportiva»: загострена передня частина, обтічні фари, витягнуті задні крила. Пропозиція Pinin Farina була розроблена Франко Мартіненго і вибирається кращою завдяки елегантності і класичному балансу форм.

«Прекрасна синьоріна», як назвав машину Пінін Фаріна, народилася з панорамним вітровим склом і розсувними бічними вікнами. Усередині двері немає ручок: відкриття проводиться шнуром. Тільки пізніше з’явиться традиційне вітрове скло, опускні бічні стекла, обладнані дверні панелі, складний дах, зовнішні ручки і нові інтер’єри.

Концепція чисто спортивного автомобіля, підтверджена виключно блискучими характеристиками. На спайдері встановлено двигун від Giulietta: рядний чотирициліндровий двигун об’ємом 1290 см³, який видає 65 кінських сил і розганяє автомобіль до 155 км/год. Потужність продовжує зростати з подальшими версіями – починаючи з 80-сильного Spider Veloce 1958 року.

Гнучка, молода, швидка. Вона гарна. Джульєтта Спайдер подобається кінематографістам: Фелліні знімає її в «Солодкому житті», Антоніоні вибирає її як автомобіль Алена Делона в «Затемненні». Вона стає статус-символом: улюблена знаменитими персонажами, бажана всіма.

 

Made in Italy

Приходить час знайти для Giulietta Spider спадкоємця. Лурагі і його команда знають, що для цього недостатньо зробити відмінну машину: потрібно відтворити ту ж харизму. Презентація повинна бути подією – урочиста церемонія, трохи інвестицій і трохи коронації.

Alfa Romeo мислить масштабно. Для запуску в Штатах вона організовує круїз і запрошує самих ексклюзивних персонажів з шоу-бізнесу, спорту та моди. На борту 1300 VIP-персон, в тому числі Вітторіо Гассман, Росселла Фальк і сопрано Анна Моффо. Італійський турбохід «Raffaello» здійснює перехід з Генуї в Нью-Йорк, роблячи зупинку в Каннах з нагоди кінофестивалю – і під час всього круїзу на палубі лайнера демонструються три екземпляри нового спайдера: один зелений, один білий і один червоний, Підкреслюючи італійську природу свого продукту, Alfa Romeo починає кампанію «Made in Italy» більш, ніж на десятиліття до її офіційного відкриття.

 

Технічна спадщина від Giulia

Alfa Romeo Spider 1600 народилася на основі шасі Giulia з колісною базою, зменшеною до 2250 мм; механіка така, як у сучасній Giulia Sprint GT Veloce (еволюція Sprint GT). На момент запуску Duetto оснащений класичним 2-валовим 4-циліндровим двигуном об’ємом 1570 см³, виконаним з легкого сплаву, здатним видавати на колеса 108 кінських сил і має суху вагу менше 1000 кг. Максимальна швидкість 185 км/год.

 

«Дует» або «Кість каракатиці»?

Назва моделі – це сама по собі історія. Щоб вибрати його, організовується призовий конкурс у співпраці з усіма європейськими дилерами. «Duetto» перемагає – але виникає питання про права (через омонімію з шоколадним бісквітом), і це змушує запустити автомобіль під назвою «Alfa Romeo Spider 1600».

Назва Duetto залишається на другому плані, але воно вкорінюється в пам’яті шанувальників і стає загальним прізвиськом всіх поколінь автомобіля. Будуть додані інші: Spider 1966 року народження, перша в серії і останній шедевр Баттісти Пінін Фаріни, називається «Osso di Seppia» (кість каракатиці) через свою еліпсоїдальну форму: закруглена передня і задня частини, опуклі боки і дуже низька лінія поясу. Другою йде «Coda Tronca» 1969 року, яка виділяється аеродинамічним розрізом задньої частини. Третя – це «Aerodinamica» 1983 року, народжена в результаті досліджень в аеродинамічній трубі. У 1989 році з’явилося останнє покоління, так звана «IV серія» – автомобіль з чистою і обтічною лінією, у чомусь повернення до витоків.

Чотири покоління, понад 124 тисяч одиниць, вироблених за 28 років –  найдовше життя для моделі Alfa Romeo.

news20200527